Bożenna-Drzewiecka-portret-ikona
Anna Chodacka
25/02/2018

Bożenna Drzewiecka: Bez odwagi nie ma marzeń!

W branży hotelarskiej zasada „iść z duchem czasu” to codzienność. Klienci są wymagający, konkurencja rośnie w siłę, a zadaniem hotelu jest jego ciągły rozwój. Dobrze rozumie to prezes Hotelu BOSS – Bożenna Drzewiecka, która świetnie radzi sobie z codziennymi wyzwaniami. Prowadzenie takiego biznesu nie należy do łatwych, ale kiedy kocha się swoją pracę – nic nie stoi na przeszkodzie, aby biznes prężnie działał i dawał satysfakcję. Poznajcie wspaniałą kobietę sukcesu, która jak sama mówi: „Każdy dzień przynosi nowe wyzwania i problemy, które muszę rozwiązywać. Należę do osób otwartych, nie znoszę stagnacji i cieszę się, że praca daje mi możliwość samorealizacji. Każdego dnia mogę robić to, co lubię. Mam ogromną satysfakcję, widząc jak pięknie rozwija się i wzrasta w siłę moje marzenie.”

Jakie najbardziej wymagające wyzwania stoją przed panią w zarządzaniu hotelem?

Bożenna Drzewiecka, prezes Centrum Konferencyjno-Szkoleniowego Boss Sp. z o. o.: Zarządzanie hotelem to ciągłe, bezkompromisowe dążenie do świadczenia usług najwyższej jakości i wyprzedzanie oczekiwań naszych Gości. Konkurencja wymusza na nas ustawiczny rozwój, w tym unowocześnianie techniczne obiektu w zdobycze XXI wieku. Koordynacja pracy departamentów, a przede wszystkim kreowanie polityki hotelowej w zakresie marketingu i strategii cenowej, to codzienna moja praca.

Branża hotelarska to przede wszystkim odpowiedni zespół ludzi. Czy dobór pracowników jest nie lada problemem?

Dobór odpowiedniej kadry pracowniczej jest fundamentalnym zadaniem każdego dobrego managera. Od 20 lat realizuję swoje marzenia o hotelarstwie, budując relacje ze swoimi pracownikami, z których większość pracuje ze mną ponad 10 lat. Praca w hotelarstwie wymaga wysokich kwalifikacji, w tym moralnych, gdyż ludzie świadczą przecież usługi innym ludziom. Serwis na najwyższym poziomie oparty na życzliwości i profesjonalizmie jest gwarancją zadowolenia Gości i ich powrotu do hotelu. Wielu moich współpracowników utożsamia się z hotelem i myśli kategoriami dobra wspólnego, co pozwoliło mi zbudować wzajemne zaufanie i dobrą atmosferę w pracy. To daje mi osobistą satysfakcję!

Obecnie z doborem doświadczonych hotelarzy nie jest łatwo, jesteśmy jednak otwarci na zatrudnianie osób spoza branży, zapewniając im szkolenia niezbędne do podjęcia pracy w tak odpowiedzialnej, ale pasjonującej dziedzinie jaką jest hotelarstwo.

Co sprawia, że Hotel Boss jest miejscem wyjątkowym?

Ogromnym atutem hotelu jest jego położenie w otulinie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego z bardzo dobrą i szybką komunikacją z centrum Warszawy. Dysponujemy 16 salami konferencyjnym dla blisko 2 tysięcy osób, komfortowymi pokojami, restauracjami zarówno w stylu ludowym, jak i eleganckim, pubem z kręgielnią, strefą rekreacji oraz zagospodarowanymi terenami zielonymi z placami zabaw dla dzieci. Wszystko to sprawia, że Hotel Boss jest doskonałym miejscem zarówno dla organizacji konferencji i szkoleń, imprez rodzinnych, jak i pobytów indywidualnych. Mamy nawet opinię, zbudowaną przez naszych klientów, że małżeństwa, których wesela odbyły się w naszym hotelu (a mieliśmy ich już blisko tysiąc) są trwałe i nie kończą się rozwodem. W każdym razie my nie słyszeliśmy o takim przypadku. Goście Hotelu Boss cenią nas za rodzinną atmosferę oraz za wyśmienitą kuchnię, która uchodzi za jedną z najlepszych w Warszawie.

Hotel Boss jest również ośrodkiem ważnych wydarzeń artystycznych. Co miesiąc odbywają się u nas spektakularne koncerty w ramach Wawer Music Festival, krajowe i międzynarodowe konkursy muzyczne, a w podziemiach działa klub jazzowy. Koncerty te na trwałe zapisały się już na kulturalnej mapie stolicy i cieszą się dużą popularnością zarówno wśród wawerczyków jak i mieszkańców metropolii warszawskiej. Organizujemy pikniki rodzinne z atrakcjami dla dzieci, wspomagamy kluby kultury oraz uczestniczymy w akcjach charytatywnych. Wszystko to sprawiło, że Hotel Boss został uhonorowany mianem Mecenasa Kultury Warszawy, natomiast ja miałam zaszczyt zostać Wawerczykiem Roku 2009.

Co sądzi pani o dzisiejszych kobietach biznesu? Czy w prowadzeniu biznesu, szczególnie z pani branży, płeć ma znaczenie?

Można zauważyć, że w dzisiejszym świecie kobiety coraz częściej obejmują wysokie stanowiska w przedsiębiorstwach i odnoszą liczne sukcesy w biznesie. Dzisiejsze kobiety są wykształcone, niezależne i silne oraz dobrze zorganizowane, potrafią godzić obowiązki zawodowe z życiem rodzinnym. Cechuje je profesjonalizm, pracowitość i determinacja w dążeniu do wyznaczonego celu. Osobiście uważam, że cechy osobowościowe, jakimi obdarzone są panie, są bardzo przydatne w branży hotelarskiej. To kobiety emanują ciepłem, troską i empatią, a to pozwala Gościom hotelowym czuć się dobrze.

Jakie szczególne umiejętności są przydatne w zarządzaniu hotelem?

Hotelarstwo to praca z ludźmi i dla ludzi, dlatego trzeba po prostu ludzi lubić. Bardzo ważna jest otwartość i zrozumienie potrzeb klienta. Nie wyobrażam sobie prowadzenia hotelu bez znajomości pracy i problemów każdego działu, bo to pozwala na bezkolizyjne współdziałanie wszystkich hotelowych procedur.

Hotel to przedsiębiorstwo pracujące 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę i dlatego tak ważna jest dyspozycyjność. Bardzo pożądaną cechą managera hotelu jest jego charyzma. To właśnie manager nadaje rytm i ton pracy, musi posiadać wysokie zdolności interpersonalne, podstawy psychologii, sztuki motywowania i empatii. Dobry manager potrafi przeprosić, ale i poprosić, cechuje go otwartość, ale również egzekwuje dyscyplinę w pracy. Trzeba pamiętać, że w hotelu każdy jest sprzedawcą i na sukces firmy pracują wszyscy. Bardzo przydatne w zarządzaniu są moje podróże po hotelach w Polsce i na świecie. Mogę obserwować nowe trendy, nowinki i nietypowe, nowatorskie rozwiązania.

Co najbardziej lubi pani w swojej pracy?

Przede wszystkim codzienny kontakt z ciekawymi ludźmi. Każdy dzień przynosi nowe wyzwania i problemy, które muszę rozwiązywać. Należę do osób otwartych, nie znoszę stagnacji i cieszę się, że praca daje mi możliwość samorealizacji. Każdego dnia mogę robić to, co lubię. Mam ogromną satysfakcję, widząc jak pięknie rozwija się i wzrasta w siłę moje marzenie.

Jaki jest pani przepis na sukces?

Najważniejszy jest odpowiedni dobór personelu, bo hotel tworzą ludzie. Bardzo ważna jest umiejętność delegowania zadań i kompetencji, a także odwaga w podejmowaniu decyzji. Istotne jest także to, by praca była zgodna z naszymi zainteresowaniami, bo jeśli praca jest pasją, sukces na pewno przyjdzie.

Czego życzy pani wszystkim kobietom?

Wszystkim paniom życzę, aby czerpały przyjemność z wykonywanej pracy, by spełniały się zawodowo bez uszczerbku dla życia rodzinnego. Życzę wytrwałości w dążeniu do wyznaczonych celów, a także optymizmu, który pomaga zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym. Życzę im, by były odważne, by miały odwagę marzyć i te marzenia spełniać.

Rozmawiała: Agnieszka Słodyczka (Jarząbek)


Bożenna-Drzewiecka-portret-ikona
Bożenna-Drzewiecka-portret-ikona

Komentarze Dodaj komentarz (2)

  1. wiem_lepiej 13/06/2018 07:58

    CytujSkomentuj

    W kobietach siła! I to w każdej branży ;) Nowe media czy nowe technologie – o tym się nie mówi, a w Polsce nawet są przecież firmy, które „kobietami stoją”. Podobnie branża hotelarska – ile jest kobiet właścicielek hoteli, hotelików, pałacyków i innych pięknych obiektów. Mamy nosa do interesów i do prowadzenia firm i tyle ;) A z cytatem, że „bez odwagi nie ma marzeń” zgadzam się w 100 procentach!

  2. Dagmara 14/06/2018 08:02

    CytujSkomentuj

    Miło bylo przeczytać :) widać ze Pani ma wiedzę i doświadczenie ale tez chyba po prostu to lubi :)

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.