Old_Spice_The_Man_Your_Man_Could_Smell_Like
Ela Prochowicz
24/06/2012

Old Spice Guy, czyli…

„a man your man could smell like”. Na jego widok każdej heteroseksulanej kobiecie miękną nogi. A on z bezdyskusyjnym urokiem osobistym zachęca do kupna produktów Old Spice, tak aby każda z nas mogła mieć w domu chociaż jego namiastkę

Isaiah Mustafa, bo o nim mowa, od ponad roku jest gwiazdą reklamówek produktów koncernu Procter&Gamble Old Spice. W serwisie YouTube pierwszy filmik z Mustafą zadebiutował 4 lutego 2010 roku i w ciągu niecałych trzech tygodni zaliczył 2,9 miliona obejrzeń.

W debiutanckiej reklamie Mustafa stoi obok prysznica, na sobie ma tylko okręcony wokół bioder ręcznik i mówi: „Look at your man, now look at me. Back at your man, now back to me. Sadly… he isn’t me”. I trudno się z nim nie zgodzić. Idealnie wyrzeźbione, ale nie przesadnie muskularne ciało, prosta fryzura, ujmujący uśmiech za milion dolarów, a wszystko przyprawione humorem, sporym dystansem do siebie, ironią i inteligentnymi monologami bez trudu przekonują nas do tego, że męski egzemplarz, który akurat mamy przy boku, nie może się z Isaiah równać.

Ale wróćmy do pierwszej reklamy. Po stwierdzeniu oczywistego faktu, że nasz mężczyzna niestety nie jest nim, Mustafa kontynuuje: „But, if he stopped using ladies scented body wash and switched to Old Spice, he could smell like he’s me”. I, siedząc na białym koniu kończy 30 sekundowy spot: „Anything is possibile when your man smells like me”. No coż, prawda, Mustafy dla siebie mieć nie będziemy, ale przynajmniej możemy mieć obok faceta, który będzie pachniał jak on.

W rozmowie z Ellen Degeneres w „Ellen Show”, pod koniec 2010 roku, Mustafa mówił o tym, jak dużo pracy włożono w wyprodukowanie pierwszej reklamy. Same zdjęcia trwały cztery dni, a słynną już, przytoczoną wyżej frazę („Look at your man, now look at me. Back at your man, now back to me. Sadly he isn’t me”) powtarzał 83 razy!

Kolejne reklamy z kreacjami Old Spice Guy’a (taki przydomek nadały mu media) są nakręcone w podobnej konwencji: nagi tors, na biodrach ręcznik, obcisłe spodnie lub spódniczka (!) z liści, przewrotne monologi i mnóstwo utrwalonych stereotypów prawdziwego mężczyzny, jak np. ten nawiązujący do rycerza na białym koniu czy supermana. Ostatnia z reklam to 17 sekundowy teaser promujący nową linię kosmetyków Old Spice – Fiji, z początku marca 2011 roku.

Wystarczy obejrzeć zaledwie jedną z reklam, żeby wiedzieć, że ich powodzenia to zasługa nie tylko rewelacyjnego ciała modela, ale także dowcipnej, ironicznej konwencji, w jakiej się porusza. Jak donosi magazyn „People”, taka stylistyka reklam nie była zaplanowana. Na dzień przed pierwszym dniem zdjęciowym, Mustafa zadzwonił do swojego przyjaciela. Kiedy nie zastał go w domu nagrał mu się na automatyczną sekretarkę właśnie z podobnym do tych, które widzimy w reklamach, monologiem. Na planie postanowił zaprezentować (z zawodu jest aktorem) swoje umiejętności producentom. Spodobało się. Nie tylko im, ale także widowni.

Popularność reklam Old Spice stała się przełomem w karierze Isaiah Mustafy. Ten urodzony w 1974 roku aktor, były zawodnik futbolu amerykańskiego w lidze NFL oraz były restaurator, w latach 2005 – 2010 grywał jedynie epizody, np. w serialu „Ugly Betty”. Po tym, jak Mustafa podbił świat reklamy, podpisał kontrakty na udział w dwóch filmach. Kiedy pojawił się na kanapie u Oprah Winfrey, stacja NBC także podpisała z nim kontrakt, m.in. na występy w serialu „Chuck”. Sukces odnieśli również twórcy reklamy, z agencji Wieden+Kennedy, którzy w 2010 roku zostali uhonorowani nagrodą Emmy dla najlepszej reklamy.

Old_Spice_The_Man_Your_Man_Could_Smell_Like
Old_Spice_The_Man_Your_Man_Could_Smell_Like

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.