woman-laptop_ikona
Mężczyźni wolą gadżety, kobiety wybierają interakcję/ Fot.: FaceMePLS/CC/Flickr
Redakcja
19/05/2011

Media społecznościowe na obcasach

Media społecznościowe są zdecydowanie sfeminizowane! W większości serwisów kobiet jest więcej niż mężczyzn i są od nich bardziej aktywne. Lepiej potrafią też wykorzystać tkwiący w nich potencjał

Prawie wszystkie serwisy społecznościowe, z wyjątkiem Digg (odpowiednik polskiego Wykopu), są zdominowane przez kobiety – donosi serwis Informationisbeautiful.net. Panie spędzają na ich stronach o 1/3 więcej czasu niż mężczyźni i częściej niż oni logują się na swoje konta.

Jest to o tyle ciekawe zjawisko, że wśród internautów wciąż większość stanowią mężczyźni. Ci jednak skupiają się głównie na wyszukiwaniu informacji i załatwianiu spraw biznesowych. Domeną kobiet jest interakcja. Zależy im na budowaniu relacji i utrzymywaniu znajomości. Serwisy społecznościowe wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom.

Na Facebooku najczęściej goszczą panie. Bierna obecność im jednak nie wystarcza. Z raportu przygotowanego przez zespół prof. S. Craiga Watkinsa z uniwersytetu w Teksasie wynika, że użytkowniczki serwisu zdecydowanie częściej niż mężczyźni aktualizują swoje statusy, komentują działania innych i korzystają z opcji „lubię to”. Wypowiedzi mężczyzn zwykle dotyczą ich zainteresowań, zdjęcia prezentują ulubione gadżety. Kobiecy wpis jest zachętą do kontaktu, a często również próbą zaznaczenia swej przynależności do większej grupy.

Ten ostatni argument okazuje się być kluczowym z punktu widzenia profili marek. Aż 80% użytkowniczek Facebooka śledzi swoje ulubione firmy! Panie z przyjemnością rozmawiają o ciekawych produktach, dzielą się okazjami znalezionymi w sieci, jednocześnie ufają opiniom umieszczonym w sieci przez inne kobiety. Często wchodzą również w dyskusje z samymi producentami. Dlaczego? Zależy im na maksymalnym zmniejszeniu dystansu między firmą a konsumentem i pokazaniu siebie jako członka grupy ekspertów dotyczących danej marki.

Najmniejszą, ale najbardziej aktywną grupą użytkowniczek mediów społecznościowych są blogerki. Jak wynika z raportu stworzonego przez BlogHer, piszą one praktycznie o wszystkim: muzyce, filmie, jedzeniu, zdrowiu i urodzie. Coraz częściej prowadzą wyspecjalizowane, profesjonalne strony. Co ciekawe, stosunkowo rzadko wypowiadają się na temat ciąży czy dzieci.

Choć głównym powodem prowadzenia bloga wciąż pozostaje dobra zabawa (76% respondentek) i chęć wyrażenia siebie  (73%), coraz więcej kobiet zaczyna zarabiać na swojej twórczości. Natomiast w przeciwieństwie do blogerów rzadko rywalizują między sobą i nie próbują przekonywać innych do swojej racji. Panie z Internetu korzystają głownie po to, by poznać ludzi podobnych do siebie i stworzyć z nimi jak najbliższe relacje.

Jak widać, serwisy społecznościowe to kobiecy świat, w którym panowie nie zawsze potrafią się odnaleźć. Mimo, że korzystają z zasobów mediów społecznościowych, istota tej rzeczywistości może pozostać dla nich nieuchwytna. W końcu który z mężczyzn jest w stanie zrozumieć kobietę?

Tekst: Bogumiła Matuszewska, Content Manager w Imagine PR

Agencja Imagine PR specjalizuje się w działaniach internetowych wykorzystujących custom communication, social media oraz marketing szeptany i wirusowy.


Wszystkie Czytelniczki EksMagazynu zapraszamy również na stronę www.socialimpression.pl.


powyższy materiał jest materiałem promocyjnym

woman-laptop_ikona
woman-laptop_ikona

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.