kobieta12ikonanowe123
Ela Prochowicz
22/11/2013

Zabłysnąć przez telefon

Niektórzy pracodawcy rozpoczynają weryfikację kandydata już w czasie rozmowy telefonicznej. Jak zabłysnąć przez telefon i odnieść sukces w procesie rekrutacji

Do rozmowy telefonicznej trzeba się odpowiednio przygotować. Przede wszystkim należy zadbać o ciszę i pomieszczenie, w którym będziemy sami. Pamiętaj, że doświadczony rekruter może wyczuć z jakiego miejsca rozmawiasz i co robisz – postaraj się wyciszyć i skupić na rozmowie. Zamknij pocztęelektroniczną, wyłącz radio, powiadom domowników, że przez pewien czas będziesz nieosiągalny. – W czasie, kiedy szuka się pracy trzeba szczególnie pilnować, aby bateria w telefonie była stale naładowana – to drobiazg, ale kluczowy – mówi Krzysztof Inglot Dyrektor Działu Rozwoju Rynków w Work Service.

Rozmowa może być wspomagana połączeniem wideo oraz testami elektronicznymi, dlatego postaraj się mieć przygotowany komputer z dostępem do Internetu. Jeśli nie posiadasz kamery – nie martw się – pracodawca na pewno wziął taką sytuację pod uwagę i nie powinno to zaszkodzić Twojej kandydaturze.

Tuż przed rozmową dokładnie przeczytaj swoje CV, opis oferty oraz wymagania pracodawcy na stanowisko, na które aplikujesz. Powinieneś wiedzieć, jakie cechy są niezbędne w danym zawodzie i w czasie rozmowy akcentować te składowe swojego CV, które są z nimi zgodne. – Warto sobie przypomnieć wydarzenia z własnego życia, które mogą uwiarygodnić nasze CV i jednocześnie udowodnią, że nadajemy się do pracy w określonym zawodzie. Jeśli praca wymaga kontaktu z ludźmi lub umiejętności pracy w grupie – rekruter może nas zapytać, jaka sytuacja z przeszłości świadczy o tym, że posiadamy takie kompetencje – tłumaczy Krzysztof Inglot.

W czasie rozmowy odpowiadaj konkretnie na pytania rekrutera. -  Ważne jest, aby nie koloryzować i bazować na swoim CV – podpowiada Inglot. – Jeśli obawiasz się zaskakującego pytania przygotuj kilka zwrotów, które dadzą Ci czas na zastanowienie. Mogą to być sformułowania typu: „To trudne pytanie – muszę się chwilę zastanowić”, „To zależy od wielu czynników”, „Nie tak łatwo odpowiedzieć na to pytanie” – dodaje Inglot.

Ostatnia rada odwołuje się do Twojej samooceny i wiary w sukces. Staraj się myśleć o sobie w perspektywie osoby, która już zdobyła to stanowisko. – Mówią, że wiara czyni cuda i jest to w dużej mierze prawda. Rozmawiając z pracodawcą mów, co zrobisz, a nie co myślisz, że można by było zrobić na tym stanowisku. Takie podejście pokazuje Twoje zdeterminowanie i poważne podejście do swojej aplikacji. Nie myl jednak pewności siebie z arogancją – ostrzega Tomasz Hanczarek Prezes Zarządu Work Service S.A.

kobieta12ikonanowe123
kobieta12ikonanowe123

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.