Po pierwsze, na odbiór mieszkania trzeba się zgłosić osobiście. Jeśli klient nie stawi się w wyznaczonych terminach odbioru, deweloper może odebrać mieszkanie sam. Zazwyczaj sama czynność odbioru mieszkania trwa bardzo krótko. Pomieszczenia i elementy wykończenia ogląda się pobieżnie. Kiedy już uda nam się wykryć jakieś usterki, deweloper zwykle zapewnia o szybkim ich usunięciu.
Prawda jest taka, że po oddaniu budynku do użytku i odebraniu wszystkich mieszkań przez lokatorów deweloper nie będzie miał już kontaktu ze sprawami jego mieszkańców, dlatego sam moment odbioru jest taki ważny i nie należy się spieszyć. Przyjmuje się, że mieszkanie w momencie odbioru ma mieć wszystkie wyszczególnione w umowie cechy. Jeżeli w dniu oględzin mieszkanie nie spełnia wszystkich parametrów zgodnych z umową, to jest to poważne uchybienie ze strony dewelopera.
Po obejrzeniu trzeba podpisać protokół odbioru. W tym kilkustronicowym dokumencie muszą się znaleźć wszystkie ewentualnie wykryte usterki. Deweloper musi podać termin ich usunięcia. W żadnym wypadku nie należy podpisywać protokołu, w którym deweloper zastrzegł sobie klauzulą, że po jego podpisaniu nie będzie przyjmował żadnych reklamacji dotyczących usterek innych niż zgłoszone w niniejszym protokole. Taki zapis ogranicza możliwość zgłoszenia usterek wykrytych przy wykańczaniu mieszkania. Jeśli dostrzeżone wady są łatwe do usunięcia w krótkim czasie, można odebrać lokal, umieszczając w protokole uwagi oraz termin usunięcia wad przez dewelopera.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.