praca11
Kalina Samek
05/05/2015

Opłacalny outsourcing usług

Korzystanie z outsourcingu procesów i funkcji HR oznacza dla pracodawców, nie tylko zmniejszenie ponoszonych kosztów i optymalizację działań, ale również zyskanie czasu, który mogą poświęcić na pozostałe, korowe dla firmy, zadania. Z tego rozwiązania korzysta większość międzynarodowych firm działających w Polsce

Chętnie wdrażają je przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją, logistyką, sprzedażą, czy też promocją. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, coraz więcej firm z zakresu doradztwa personalnego tworzy oddzielne komórki specjalizujące się w outsourcingu procesów i funkcji HR. Korzyści, które mogą wnieść do przedsiębiorstw korzystających z ich usług są cenne. Wyspecjalizowane firmy zewnętrzne nie tylko odpowiadają za pozyskanie i oddelegowanie do pracy na rzecz klienta poszukiwanych pracowników, ale również za prowadzenia obsługi kadrowo–płacowej. Dbają też o optymalne dopasowanie kadry do zadań, właściwe wyszkolenie pracowników, ich motywację, organizację, a także kontrolę pracy składającego się z nich zespołu. Po ich stronie leżą też wszelkie kwestie związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, a nawet zapewnienia niezbędnych do jej wykonywania narzędzi, jak np. komputer, czy telefon.

Profesjonalni outsourcerzy dysponują też zasobem specjalistów, którzy dodatkowo nadzorują efektywność pracowników poprzez rozliczanie ich z wyników wykonywanych działań. Praca podlega zatem ciągłym pomiarom. Waga i różnorodność obszarów, które sa przekazywane na zewnątrz sprawia, że firmy podwykonawcze ponoszą odpowiedzialność również za efekty finalne wydzielonych procesów.  – Dzięki wsparciu firm HR wykonanie wielu procesów i funkcji w całości lub części może zostać przejęta  przez ekspertów – mówi Justyna Skopińska z ManpowerGroup Solutions. – Wykorzystywane przez nas nowoczesne techniki z zakresu rozwoju, motywacji, komunikacji sprawiają, że oferowana usługa staje się bardzie efektywna i wydajna pod względem pracy dla naszych klientów. Sięgnięcie po outsourcingu procesów i funkcji HR wiąże się też z przekazaniem odpowiedzialności za obszary istotnie wpływające na funkcjonowanie ich firm. To duże odciążenie, ale również i odpowiedzialność. Dlatego też bardzo ważny jest etap odpowiedniego wyboru profesjonalnej firmy, która będzie taki outsourcing świadczyła. Docelowo podwykonawca procesów i funkcji HR powinien stać się realnym partnerem dla swojego klienta – wybjaśnia Justyna Skopińska.

Istotną kwestią przy wyborze dostawcy outsourcingu procesów i usług jest jego doświadczenie, zasięg geograficzny jego firmy, a także struktura organizacyjna zespołu wykonującego usługę. By działania w jak najlepszy sposób przełożyły się na oczekiwany efekt, w ramach grupy projektowej przygotowującej przyszłą współpracę po obu stronach powinni pracować przedstawiciele najwyższego szczebla zarządzania strategicznego i operacyjnego.

praca11
praca11

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.