kobietaikonanew123.5jpg
Dagna Starowieyska
11/12/2012

Obcasy na szczycie firmy

Profesjonalistki, menedżerki, liderki – to grono kobiet, zdobywających wysokie pozycje w strukturach nowoczesnych firm. Przedsiębiorstwa coraz częściej zdają sobie sprawę, że różnorodność i równowaga płci jest jednym z ważnych elementów budujących ich przewagę konkurencyjną

Potwierdzają to wyniki badań międzynarodowej organizacji Catalyst i naukowców Harvard University – firmy, w których obie płcie są reprezentowane w zarządzie i w gronie menedżerów uzyskują znacząco lepsze wyniki dla swojej organizacji, jak i przynoszą więcej korzyści dla społeczeństwa. Potencjał kobiet szczególnie doceniany jest w sektorze usług dla biznesu – branży, w której miękkie umiejętności, w połączeniu z kompetencjami i specjalistyczną wiedzą są podstawowym czynnikiem sukcesu. Liczba pań w strukturach zarządów największych firm z branży w Polsce osiąga poziom ok. 35 proc.

Światowa ekonomia idzie w kierunku równowagi i wykorzystania potencjału tkwiącego w różnorodności.

- Dzisiejsze organizacje, nawet te do niedawna zdominowane przez mężczyzn, coraz częściej stawiają na kobiety na wysokich stanowiskach. Dzieje się tak nie z powodu poprawności politycznej, lecz w związku z głębokimi zmianami, jakie zaszły w globalnym biznesie, w większym stopniu nastawionym na różnorodność – mówi Agnieszka Orłowska, Prezes Globalnego Centrum Biznesowego HP we Wrocławiu.

Jeśli ktoś szuka dowodu na to, że kobiety coraz skuteczniej zaznaczają swoje ważne miejsce w biznesie, powinien przyjrzeć się działaniom podejmowanym ostatnio przez największe światowe koncerny i rządy. Pozycja pań w globalnej gospodarce stanowiła jeden z najważniejszych tematów dyskusji na tegorocznym Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. Pierwszego lutego 2012 r. największe amerykańskie firmy (m.in. Coca-Cola, Ernst&Young, Goldman Sachs) przyłączyły się do kampanii mającej na celu wsparcie kobiet w staraniach o zdobycie należnej im pozycji w świecie ekonomii. Coraz większą uwagę mediów przyciąga „Trzeci miliard” – porozumienie korporacji, rządów i organizacji pozarządowych, mające na celu uczynienie z miliarda kobiet uczestników globalnej gospodarki do 2025 roku. Wielcy gracze biznesu i polityki chcą przekazać innym to, co odkryli dzięki własnemu doświadczeniu oraz dzięki badaniom organizacji i analizie rynku – różnorodność jest źródłem rozwoju, stabilności i wzrostu efektywności.

kobietaikonanew123.5jpg
kobietaikonanew123.5jpg

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.