1
Ela Makos
25/05/2016

Zdrowe słodycze

Każdy chciałby zajadać się słodyczami i nie zwracać uwagi na przybywające kilogramy. Dieta, którą sobie wybieramy lub którą musimy stosować często nam to uniemożliwia. Pomóc nam wtedy może jednak Legal Cakes

Legal Cakes to pierwszy w Polsce producent świeżych, słodkich wyrobów cukierniczych o krótkich terminach przydatności do spożycia, dedykowanych osobom dbającym o zdrowe odżywianie i zbilansowaną dietę. Firma, obecna na rynku zaledwie od 2 lat, podbiła już Polskę, pozyskując ponad 150 stałych dystrybutorów oraz dziesiątki tysięcy fanów w całym kraju.

Tworząc nasze wyroby uwzględniamy wszystkie aspekty ważne  dla osób chcących odżywiać się optymalnie: liczbę kalorii, bilans makroskładników, zawartość mikroelementów czy indeks glikemiczny.

W naszej ofercie znajdują się batony i ciasta wegańskie, bezglutenowe, bezlaktozowe czy też stworzone z myślą o diabetykach.

Produkty Legal Cakes są pełnowartościowym składnikiem dobrej diety. Batony (aktualnie 9 różnych smaków) przeznaczone są przede wszystkim do spożywania po treningu – bogate w pełnowartościowe białko i węglowodany korzystnie wpłyną na szybką regenerację. Mogą jednak także stanowić  słodką alternatywę dla tradycyjnych posiłków – zarówno dla czynnych sportowców, jak i osób nieaktywnych fizycznie.

Nasze wyroby nie są produkowane  przemysłowo  lecz „hand made”,  tworzone z zamiłowaniem i pasją.

Historia naszej firmy jest ciekawa i raczej niestandardowa – nie jesteśmy odłamem żadnego dużego koncernu, beneficjentami dotacji z wszelkiego rodzaju funduszy, nie mieliśmy też wcześniej zawodowo do czynienia z branżą cukierniczą (czy w ogóle z szeroko pojętą gastronomią). 2 lata temu kilka młodych, trenujących różne sporty osób, zaczęło na jednym domowym piekarniku wypiekać słodycze, z których wyeliminowano wszystkie niewskazane przy zdrowym trybie życie składniki. Na początku rozdawaliśmy je po prostu wśród znajomych, ale świetny odbiór naszych produktów skłonił nas do wejścia na wyższy poziom i rozpoczęcia produkcji w celach komercyjnych. Krok po kroku, za pomocą ciężkiej pracy i wyłącznie własnych środków, rozwijaliśmy naszą małą firmę. Po kilku miesiącach wynajęliśmy pierwszy lokal piekarniczy, który umożliwił nam zwiększenie skali produkcji i wejście z naszymi batonami do kilkudziesięciu klubów fitness i boxów crossfitowych na terenie Warszawy. Wkrótce zostaliśmy zauważeni przez takich gigantów jak Orlen i Salad Story, które dołączyły do grona naszych dystrybutorów. Dużym wsparciem było dla nas nawiązanie współpracy z producentem suplementów diety – Iron Horse Series, która zaczęła dostarczać nam odżywki białkowe wykorzystywane do wypieku naszych produktów.

Początkowo wszystko robiliśmy sami, w bardzo wąskim gronie osób – piekliśmy, zajmowaliśmy się księgowością, rozwozem batonów, promowaniem marki. Cieszyliśmy się z każdego drobnego ulepszenia naszych produktów – zmiany opakowań, własnych, obrandowanych lodówek u każdego z klientów, nowych smaków batonów. Szybko popyt na nasze produkty przerósł nasze możliwości podażowe i wiedzieliśmy, że bez inwestora nie będziemy w stanie rozwijać się tak szybko, jak byśmy mogli i chcieli. Znaleźliśmy wśród najbliższych osób ludzi, którzy uwierzyli w nasz projekt i zapewnili nam zastrzyk gotówki, dzięki któremu amatorskie przedsięwzięcie stało się poważną firmą. Wynajęliśmy kolejny lokal produkcyjny, który już po 3 miesiącach okazał się dla nas zbyt mały. Zatrudniliśmy kilkanaście osób, usprawniliśmy produkcję, obsługę klienta, logistykę. Zaczęliśmy sprzedawać nasze batony także poza Warszawą, w całej Polsce, a nawet poza jej granicami.

W międzyczasie otworzyliśmy pod naszą marką kawiarnię, zlokalizowaną na ul. Chłodnej w Warszawie. Udało nam się stworzyć unikalne, kultowe już miejsce, w którym słodycze nie mają cukru, ludzie z wszelkimi możliwymi alergiami pokarmowymi znajdą ciasto dla siebie, a każdy czuje się w nim jak w domu. Nasi goście nie tylko zjedzą tam coś dobrego czy wypiją świetną kawę – mają też możliwość wzięcia udziału w organizowanych cyklicznie warsztatach ze zdrowego odżywiania, pieczenia, czy tych skierowanych dla młodych mam. Chcemy, żeby lokal na Chłodnej stał się początkiem przyszłej sieci kawiarni o zasięgu ogólnopolskim, będącej konkurencją dla „nielegalnych” sieciówek. Już  w czerwcu uruchamiamy drugi lokal w prawobrzeżnej części Warszawy.


Przy okazji pracy nad rozwojem Legal Cakes mieliśmy przyjemność poznać mnóstwo wspaniałych osób, z których część została ambasadorami naszej marki. W naszej ekipie znajdziecie: Kasię Woźniak, Łukasza Jurkowskiego, Krysię Zrażewską, Ariela Barwińskiego, Olę Garbacz, Olgę Lewandowską, Justynę Niemczyk-Szylar, Bartka Jędrzejczuka, Martę Makles i Wojtka Wasilewskiego.

Nasze cele na najbliższe miesiące, to pozyskiwanie kolejnych dystrybutorów naszych batonów, mocniejsze wejście na rynki zagraniczne oraz zbudowanie sieci kawiarni pod marką Legal Cakes. Jednocześnie w dalszym ciągu chcemy promować zdrowy tryb życia, mądre odżywianie i budować fajne relacje z ludźmi myślącymi tak samo jak my.

Legal Cakes Sp.z.o.o. Sp.k.
Nałęczowska 31a 02-922 Warszawa
www.legalcakes.com

1
1

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.