To grupa młodych ludzi doskonale zorientowana z nowościach z zakresu mediów i technologii cyfrowych, wykształconych, posiadających wysokie wymagania względem pracodawców) – liczą w dużej mierze na indywidualne podejście szefa do ich ścieżki zawodowej, w szczególności cenią programy coachingu lub mentoringu, bo dzięki nim na bieżąco mają informację, co mogą poprawić, nad czym popracować. Ważne są też dla nich informacje o firmie, w ktorej zamierzają pracować. Te muszą być jasne, przejrzyste i dostępne w sieci – najlepiej na często aktualizowanej stronie www danej firmy, na portalach społecznościowych typu Facebook czy Goldenline. Dla młodych bardzo ważna jest też opinia o pracodawcy – referencje wystawione przez znajomych liczą się czesto bardziej niż jakiekolwiek rankingi.
Od coacha studenci i absolwenci wymagają odpowiedniego podejścia, w tym dużej otwartości i tolerancji. Bo młodzi kwestionują utarte sposoby postępowania, szukają nowych możliwości wykonywania obowiązków oraz ciekawych wyzwań.
Jest też grupa osób, która chciałaby sprawdzić się w różnych rolach, w tej samej lub różnych firmach (ok. 39 proc. osób badanych). Właśnie dla nich atrakcyjne są angaże o charakterze rotacyjnym, dające możliwość się realizowania się w różnych obszarach i współpracy z licznymi przełożonymi i współpracownikami.
- Pokolenie Y dobrze zna swoją wartość i ustępstwa związane z przyjęciem do pracy pojawiają się dopiero po „kolejnej próbie” dostania się do pracy. Absolwenci niestety oczekują więcej niż mogą w rzeczywistości otrzymać od pracodawców. Nie wynika to z faktu, że pracodawcy nie są przygotowani na przyjęcie pracowników z pokolenia Y, ale z tego, że często młodzi ludzie sami nie mogą dużo pracodawcom zaoferować – komentuje wyniki badań Aleksandra Sosnówka, prezydent AIESEC Polska.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.