Mr. Vintage
Mr. Vintage
30/04/2011

Fashion People

Już w czerwcu tego roku, podczas Warsaw Fashion Street 2011 będzie miała miejsce premiera niezwykłej książki – albumu pod roboczym tytułem „Fashion People”. Pomysłodawczynią projektu jest Dorota Wróblewska – człowiek orkiestra na naszym rodzimym rynku modowym, która swoją aktywnością, pasją i zaangażowaniem zaraża wielu ludzi.

Pomysł na taki album nie dziwi mnie wcale. Moda uliczna od dobrych kilku lat odgrywa coraz większe znaczenie w tym, co widzimy i kupujemy we współczesnej modzie. Obecnie zarówno marki masowe, jak i najwięksi projektanci wykorzystują w swoich kolekcjach inspiracje “z ulicy”. O znaczeniu mody ulicznej może świadczyć także ogromna popularność blogów z modą uliczną, a najlepszym tego przykładem jest blog Scotta Schumana, który chyba zna każdy, kto choć odrobinę interesuje się modą. Zresztą Scott Schuman na fali popularności własnego bloga wydał album prezentujący najciekawsze stylizacje uchwycone przez autora na ulicach całego świata. Podobną koncepcję obrał także Ivan Rodic równie znany fotograf i autor bloga z modą uliczną Facehunter. On także wydał album w formie papierowej.

W przypadku Fashion Poeple, skojarzenie z albumami Scotta Schumana czy Ivana Rodica jest oczywiste. Jaki będzie efekt końcowy? To się okaże, ale zapowiada się ciekawie.




Album Fashion Poeple ma pokazać obraz polskiej mody codziennej/ulicznej i udowodnić, że polska ulica nie jest nijaka, szaro-bura i odtwórcza. Z drugiej strony jest także w opozycji do wielu blogów szafiarskich, które sprawiają wrażenie „przestylizowania na cele zdjęciowe”. Celem książki jest pokazanie ludzi ubranych, a nie przebranych. Większość zdjęć była wykonywana na ulicach całej Polski. Ich bohaterowie to przechodnie w codziennych sytuacjach, bez pozowania i przygotowywania “sesji”. Oglądając zdjęcia, które dotychczas zaprezentowali fotografowie na blogu Doroty Wróblewskiej, stwierdzam, że album nie będzie “na jedno kopyto”. Na zdjęciach widzę różne style, pomysły, różnych ludzi bez ograniczeń wiekowych.

Warto podkreślić, że projekt Fashion Poeple, choć firmowany nazwiskiem Doroty Wróblewskiej jest platformą współpracy wielu ludzi na wielu płaszczyznach. Całość jest kompilacją pracy fotografów - wolontariuszy z całej Polski, jak również internautów, którzy mogli przysłać własne fotografie do Redakcji. Moje obawy co do efektu końcowego budzi właśnie fakt zaangażowania tak dużej liczby fotografów i możliwy brak spójności pod względem technicznym i stylistycznym. Mam nadzieję, że Redakcja poradzi sobie z tym problemem.

W albumie znajdą się także zdjęcia przedstawiające sylwetki osób, dla których moda jest częścią życia – projektantów, stylistów, dziennikarzy, blogerów. Z przyjemnością informuję, że moja skromna osoba również została zaproszona do udziału w projekcie i będę miał „swoją stronę” w albumie Fashion People, za co serdecznie dziękuję sprawczyni całego zamieszania – Dorocie Wróblewskiej.

Książka będzie do kupienia od czerwca tego roku a całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na cele charytatywne.


Postępy prac nad albumem Fashion Poeple można śledzic na:
Strona Facebook'owa
Blog Doroty Wróblewskiej

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.