Mr. Vintage
Mr. Vintage
02/09/2010

Rage Age jesień/zima 2010-2011

Do sprzedaży trafia właśnie najnowsza kolekcja jesień/zima marki Rage Age. To już trzecia autorska kolekcja Rafała Czapula pod logo tej marki. Przyznam szczerze, że po obejrzeniu zdjęć z sesji jesień/zima 2010-2011 jestem pod bardzo dużym wrażeniem. Moim zdaniem to najlepsza z dotychczasowych trzech kolekcji.

Po pierwsze wspaniałe i klimatyczne zdjęcia autorstwa Roberta Wolańskiego wykonane w niesamowitej scenerii Rosji i Białorusi, a po drugie świetne stylizacje i projekty. Zarówno jeden jak i drugi element tworzą obraz kampanii, jakiej nie powstydziłyby się największe światowe marki męskie.

Inspiracją dla kolekcji “Rage Age in Tsarist Russia” była Carska Rosja z powieści Borisa Akunina. W mojej opinii kolekcja ta jest bardzo stylowa i nowoczesna ale nie tak bardzo awangardowa jak poprzednie projekty. Oglądając te zdjęcia nie odnoszę wrażenia, że "to ciekawe i oryginalne ubrania, ale tylko do sesji zdjęciowej". Nic z tych rzeczy, większość tych ubrań z chęcią wykorzystałbym na co dzień. No może poza spodniami typu "bryczesy", które pojawiły się w tym roku w kolekcjach wielu projektantów.

Charakterystyczne elementy w tej kolekcji to: taliowane dwurzędowe kurtki i płaszcze, kurtki z charakterystycznymi zapięciami zaczerpniętymi z budrysówek, wąskie spodnie inspirowane bryczesami. Z dodatków pojawiają się zapomniane już szelki, długie jednobarwne szale, skórzane rękawice. Na szczególną uwagę zasługuje czarna papacha, czyli charakterystyczna futrzana czapka rosyjska. Papacha widoczna na zdjęciu wykonana jest ze skóry czarnego lisa i jest to produkt unikalny, bowiem do sprzedaży trafi zaledwie 10 sztuk.

Kolorystyka kolekcji to “Rage Age in Tsarist Russia” to przede wszystkim szarości od bardzo jasnego szarego do ciemnego grafitu, nietypowe odcienie brązów a także kolor bordowy widoczny na zdjęciu w postaci dwurzędowego płaszcza i pięknej aksamitnej marynarki.

Miło patrzy się na takie kampanie i na takie projekty, bo pokazuje to, że w Polsce można projektować (firma całkowicie polska), szyć (praktycznie cała kolekcja szyta jest w Polsce) i sprzedawać (już 3 salony firmowe) modę męską na wysokim światowym poziomie.

Zachęcam do obejrzenia pełnej wersji zdjęć z kampanii na stronie rageage.pl.


Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.