and above - make it look not so thick, at the ends, thin up the stitching below right of the rivet, zing up the rivet
Wrangler oznacza pracującego kowboja. Aktualnie jest to marka dla ludzi aktywnych
Redakcja
08/10/2011

Legenda Wranglera

Wrangler to legenda, jeśli chodzi o odzież dżinsową. Historia marki sięga początków XX wieku. Wszystko zaczęło się od firmy produkującej roboczą odzież dżinsową, Hudson Overall Company, która powstała w Greensboro w Północnej Karolinie w 1904 roku. W 1917 roku Hudson zmieniła nazwę na Blue Bell, a w latach 40. powołała do życia markę Wrangler

W przeciwieństwie do innych oryginalnych amerykańskich ikon, przepis na stworzenie sławnych dżinsów Wranglera nie leży ukryty w skarbcu w Północnej Karolinie. Można go bowiem odnaleźć na naszych dżinsach – od modelu 13MWZ z 1947 roku aż po modele współczesne. Mówiąc najprościej, wszystko sprowadza się do siedmiu unikalnych detali.

PRZEPIS NA IDEALNĄ PARĘ JEANSÓW

Płaskie nity, czyli koniec z porysowanym siodłem

Nity wzmacniają dżinsy w kluczowych miejscach i zapobiegają rozdarciu szwów. Metoda ta jednak zawsze wiązała się z pewnymi niedogodnościami: nity rysowały powierzchnię siodła, tapicerki w samochodzie czy mebli. Płaskie miedziane nity Wranglera „nie drapią” – dokładnie tak, jak obiecywały pierwsze reklamy. Nadają dżinsom subtelne wykończenie: są bardziej przyjazne dla ciała i wszystkim powierzchni, z którymi się stykamy.

Kieszonka na zegarek, czyli Twoje monety są bezpieczne

Na początku swojej działalności Wrangler zatrudnił wytrawnego krawca Bena Lichtensteina do stworzenia kolekcji koszul, dżinsów i kurtek. Jednym z pomysłów „Rodeo Bena” było zaprojektowanie głębszej kieszeni na zegarek o zaokrąglonym, ergonomicznym kształcie. Wylot kieszeni znajduje się wysoko, tuż przy talii i jest w naturalny sposób zabezpieczony paskiem. Tak więc wszystko, co do niej włożymy – klucze, monety, gumę do żucia – na pewno stamtąd nie wypadnie.

Szwy, czyli by jazda była wygodniejsza

Założone brzegi materiału wzdłuż szwów to element charakterystyczny dla odzieży dżinsowej, jednak Wrangler zadbał również o jego funkcjonalność. Brzeg karczka nad tylnymi kieszeniami jest założony do dołu i zabezpiecza portfel przed wypadnięciem, co bardzo się przydaje w niespodziewanych, ekstremalnych sytuacjach. Zakładane szwy zewnętrzne stanowią znak rozpoznawczy większości modeli dżinsów Wranglera. Ponieważ po wewnętrznej stronie nogawek szwy są płaskie, dżinsy te są dużo wygodniejsze podczas jazdy, zwłaszcza na motorze.

Szlufki, czyli dżinsy na swoim miejscu

Model 11 MW – pierwsze dżinsy Wranglera, wyprodukowane w 1947 roku, miały siedem szlufek. Jeśli  ktokolwiek nosił kiedyś dżinsy z pięcioma szlufkami, na pewno zauważył, że przesuwają się w talii. Sześć szlufek poprawia nieco komfort noszenia. Ale porządny skórzany pasek przewleczony przez siedem szlufek sprawia, że dżinsy idealnie przylegają do ciała.

Haft „W”, czyli wzmocnione tylne kieszenie

Wprowadzony w 1947 roku haft „W” to dżinsowy odpowiednik oznakowania bydła. Dżinsy Wranglera mają wyhaftowane dwa „W” na tylnych kieszeniach – skrót od „Western Wear” [odzież Zachodu]. Oprócz tego kieszenie mają również poziome szwy w kolorze dżinsu, które łączą je z dodatkową warstwą materiału, wzmacniającą je od wewnątrz. Dżinsy Wranglera to wytrzymałość w każdym calu.

Naszywka, czyli unikalny symbol jakości

Od 1947 roku wszystkie dżinsy Wranglera mają na prawej tylnej kieszeni skórzaną naszywkę. Na początku widniał na niej napis „Blue Bell’s Wrangler Authentic Western Jeans”. Obecnie znajduje się tam tylko nazwa Wrangler – jedno słowo, które symbolizuje wytrzymałą, autentyczną odzież dżinsową najwyższej jakości.

Logo z liny,  czyli odzież dżinsowa do zadań specjalnych – od 1947 roku

Ułożone z liny logo Wranglera to jeden z najbardziej kultowych symboli w historii dżinsu. Lina oznaczała działanie: dżinsy Wrangler są przeznaczone dla ludzi aktywnych, którym zależy na swobodzie ruchów i którzy muszą radzić sobie w trudnych sytuacjach. Lina ma wyraźny przekaz: Wrangler to oryginalna amerykańska marka odzieży dżinsowej.

Oczywiście te siedem unikalnych elementów można nadal znaleźć we wszystkich dżinsach Wrangler.

Siedem szlufek i kieszonka na zegarek

Podwójne szwy i płaskie nity

We Are Animals, czyli uwolnić instynkty

Historia dżinsów Wrangler sięga 1904 roku. Właśnie wtedy Charlie Hudson założył firmę Hudson Overall z siedzibą w Greensboro w Karolinie Północnej w USA. W 1919 roku przedsiębiorstwo przemianowano na Blue Bell, a w 1947 roku, kiedy na rynek weszła pierwsza linia dżinsów dla kowbojów, firma otrzymała nową nazwę – Wrangler, co oznacza pracującego kowboja.

Niedoścignione dziedzictwo marki Wrangler związane z produkcją odzieży dżinsowej znajduje swoją kontynuację w nowoczesnych krojach dżinsów, które nadal odznaczają się siedmioma charakterystycznymi detalami umożliwiającymi bezbłędne rozpoznanie marki. Detale te to między innymi płaskie miedziane nity czy wygodna kieszonka na zegarek. Kultowe modele, takie jak koszula 27MW czy kurtki 11MJ, są przedmiotem uwielbienia zarówno koneserów dżinsu, jak i fanatyków mody.

Wrangler stawia sobie za cel produkowanie najlepszej nowoczesnej odzieży dżinsowej. Modnym i postępowym fasonom, takim jak męskie spodnie Ben z nogawką zwężającą się ku dołowi czy obcisłe damskie spodnie Jess z wysokim stanem, towarzyszą wykończenia zgodne z najnowszymi trendami w modzie.
Dżinsy Wrangler są zaprojektowane, tak aby były wytrzymałe, i uszyte z myślą o całkowitej swobodzie. Nosząc dżinsy Wrangler, możemy dać upust swoim zwierzęcym instynktom, upajać się krążącą w żyłach adrenaliną i uwolnić swoje naturalne, dzikie i spontaniczne ja. Któż chciałby się ucywilizować? We Are Animals.

Więcej informacji na temat dżinsów Wrangler na: www.weareanimals.com.

and above - make it look not so thick, at the ends, thin up the stitching below right of the rivet, zing up the rivet
and above - make it look not so thick, at the ends, thin up the stitching below right of the rivet, zing up the rivet

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.