este_biznes_ikona
Fot. Właściciele Esté Group Sebastian Paździor i Magdalena Sowa, właściciel i szkoleniowiec marki FREIHAUT
Redakcja
30/05/2014

Magdalena Sowa: Zdrowa rywalizacja jest potrzebna

Ciągły rozwój jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu. Ale to wszystko sprawia mi wielką radość, praca jest moją pasją i daje mi ogromną satysfakcję – w dziale Kobieta Biznesu o swojej firmie Esté Group opowiada Magdalena Sowa

EksMagazyn: Jaka jest historia firmy Esté Group?
Magdalena Sowa, współwłaścicielka firmy Esté Group:
Firma Esté Group powstała w wyniku połączenia dwóch firm działających w sektorze kosmetycznym, jednej właścicielką byłam ja, jej działalność dotyczyła kosmetyki twarzy i stylizacji paznokci, drugą zajmował się obecny współwłaściciel Esté Group Sebastian Paździor, którego działalność opierała się głównie na peelingach medycznych i sprzętach kosmetycznych. Nasze drogi w pewnym momencie się skrzyżowały i w wyniku obserwacji i analizy rozwijającej się branży health & beauty oraz dzięki naszej ciągle rosnącej ambicji nawiązaliśmy współpracę z dwiema markami kosmetologicznymi: hiszpańską marką FREIHAUT i włoską bIbeautiful i tak powstała firma Esté Group.

Czym wyróżniają się kosmetyki dystrybuowane przez firmę?
Przede wszystkim jesteśmy wyłącznym importerem wszystkich kosmetyków pielęgnacyjnych dostępnych w Esté Group. Nasze marki dobieramy tak, aby jakością i efektywnością zaspokoiły nawet najbardziej wymagających kosmetologów. Wszystkie kosmetyki produkowane są w najlepszych laboratoriach w całej Europie. Marka FREIHAUT stawia na komponenty pochodzenia naturalnego w najczystszej i najskuteczniejszej postaci, dostępne są w niej zabiegi w postaci setów, wszystkie kosmetyki można ze sobą dowolnie łączyć, a dzięki opatentowanym składnikom aktywnym oraz połączeniom jakich do tej pory nie było na świecie, jak np. zabieg Alpha Treatment, sprawiają, że wykonywane na nich zabiegi spełniają wszelkie oczekiwania klientów. Jeśli chodzi o markę bIbeautiful to jest to marka, jakiej do tej pory na polskim rynku nie było, składa się jedynie z sześciu produktów i wykonuje się na niej tylko jeden zabieg, który dzięki opatentowanemu systemowi CDS dostosowany jest dla każdego rodzaju skóry, jest to marka fizjologiczna, nanotechnologiczna dająca pełne zaspokojenie wszelkich potrzeb skóry.

Jaka ideologia przyświeca marce?

Najważniejsze jest dla nas holistyczne podejście do współpracy z gabinetami kosmetycznymi, stawiamy na najwyższej jakości produkty odpowiadające na potrzeby i trendy rynku, bliski i bezpośredni kontakt z klientem, szkolenia i materiały promocyjne, co według nas jest gwarancją wspólnego sukcesu. Staramy się stwarzać elastyczne formuły współpracy, aby zapewnić trwały rozwój i coraz większy, comiesięczny zysk salonów kosmetycznych, ponieważ zdajemy sobie sprawę z tego, że im lepiej będzie naszym klientom, tym lepiej będzie nam. Dzięki ciągle poszerzanej ofercie jesteśmy w stanie wyposażyć każdy gabinet kosmetologiczny, zaczynając od fotela czy lampy, poprzez specjalistyczny sprzęt, kończąc na kosmetykach do pielęgnacji twarzy, ciała, dłoni, stóp, paznokci i rzęs. Do tego oferujemy szkolenia, stałe doradztwo oraz opiekę nad salonami kosmetycznymi.

Do kogo skierowane są produkty Esté Group? Gdzie można kupić kosmetyki?

Tak naprawdę do każdego, do kobiet i mężczyzn, do osób ze skórą trądzikową, naczyniową czy suchą, do kosmetyczki, kosmetologa, wizażystki, stylistki paznokci. Prowadzimy sprzedaż profesjonalną i detaliczną. Produkty profesjonalne do pielęgnacji twarzy może zakupić wyłącznie kosmetyczka/kosmetolog. Jeśli chodzi o detal, to preferujemy sprzedaż we współpracujących z nami gabinetach kosmetycznych, gdzie wyszkolony kosmetolog po zabiegu dobierze odpowiedni kosmetyk do pielęgnacji domowej, dostosowany do indywidualnych potrzeb danej skóry. Produkty detaliczne można również zakupić bezpośrednio w naszej siedzibie, nie prowadzimy sprzedaży internetowej kosmetyków pielęgnacyjnych, chcemy aby były to produkty profesjonalne. W przypadku nowych salonów, gabinetów czy ośrodków SPA, zawsze jedziemy na szkolenia bezpośrednio do klienta zainteresowanego naszymi kosmetykami. Jeśli chodzi o pozostałą ofertę tzn. lakiery hybrydowe, stylizację i przedłużanie rzęs, kosmetyki do makijażu czy artykuły jednorazowe, każdy może je zakupić z naszego sklepu internetowego.

Czym kierować się dobierając dany produkt? Wiekiem, a może przede wszystkim rodzajem skóry?

Zdecydowanie rodzajem skóry, wiek w żadnym wypadku, przynajmniej często, nie jest odpowiednikiem stanu i kondycji naszej cery. Zdarza się, że kobieta 40-letnia wygląda jak 30-stka i odwrotnie 30 letnia jak 40-stka. Z tego względu w naszych produktach nie ma podziału wiekowego w poszczególnych liniach, głównym kryterium jest stan skóry naszego klienta i jego oczekiwania. Bardzo ważne jest, aby dobór kremu czy innego produktu skonsultować z kosmetyczką albo osobą odpowiednio do tego przeszkoloną, ważne aby wykluczyć wszelkie przeciwwskazania do stosowania danego preparatu, składniki mogące być ewentualnym alergenem. Dobrze wybierać produkty firm profesjonalnych i jeśli decydujemy się na jakąś markę, to warto zakupić całą pielęgnację wraz z mleczkiem i tonikiem. Wiele kobiet uważa te dwa produkty za zbędne, a są one bardzo ważne w codziennej pielęgnacji. Tak samo jest z pielęgnacją szyi i dekoltu, wydaje mi się, że te okolice są zaniedbywane w pielęgnacji domowej.

Czy polski rynek urodowy to trudna działka? Jest bardzo duża konkurencja, wielkie koncerny stawiają na reklamę, itd.
Nie da się ukryć że trudny, ale myślę, że dziś nie ma branży, w której nie byłoby konkurencji, natomiast kosmetologia jest to dziedzina, w której nie ma przestojów, tylko ciągle się rozwija, wprowadzane są nowe rozwiązania, urządzenia, innowacyjne kosmetyki, a branża jest na tyle duża, że każdy znajdzie w niej miejsce dla siebie. Ponadto wszystko co z nią związane, to po prostu moja pasja, dzięki temu wykonywana przeze mnie praca to jednocześnie przyjemność. Inne, nowe firmy wchodzące na rynek, jak i te duże koncerny będące na rynku kilkanaście lat, są dla mnie jak i dla całego naszego zespołu tylko motywujące do dalszej, efektywniejszej pracy. Staramy się dzięki naszej skrupulatnie dobieranej ofercie i bliskiemu kontaktowi ze wszystkimi klientami, spełniać wszelkie stawiane nam oczekiwania, dzięki czemu jesteśmy lepsi od konkurencji. Zresztą z wieloma, „konkurencyjnymi” firmami współpracujemy i myślę, że taka zdrowa rywalizacja jest wręcz potrzebna.

Pani Magdaleno, jaki jest pani przepis na sukces, jako kobiety biznesu? Czy kobietom jest trudniej?
Mój przepis na sukces… szczerze mówiąc to po prostu ciężka praca i wytrwałość w dążeniu do wyznaczonego celu niezależnie od wieku i płci. Nie ukrywam, że bardzo pomaga mi w pracy moje wykształcenie tzn. studia licencjackie z kosmetologii, magister z biotechnologii i przede wszystkim mój wspólnik Sebastian Paździor, z którym podejmuję każdą decyzję. Aktualnie, oprócz prowadzenia firmy, dodatkowo w weekendy uczę w studium kosmetycznym, aby podtrzymać umiejętności praktyczne z kosmetologii, nabyte w trakcie studiów. Bardzo ważne są również szkolenia, które przeprowadzają dla nas firmy z którymi współpracujemy, to my musimy być ekspertami w dziedzinie sprzedawanych przez nas produktów, żeby uczyć ich składów, działania oraz wykorzystania przez kosmetologów. Ciągły rozwój jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu. Ale to wszystko sprawia mi wielką radość, cała moja praca jest moją pasją i daje mi ogromną satysfakcję.

Jakie plany ma firma Este Group na przyszłe lata?
Priorytetową dla nas sprawą jest wprowadzenie i rozwijanie nowej marki, są to peelingi medyczne Perfect Image. Perfect Image jest wiodącym producentem peelingów chemicznych w USA, produkcja odbywa w ramach procedury GMP przez wykwalifikowanych specjalistów, a bezpieczeństwo stosowania wszystkich kosmetyków jest potwierdzane przez USP. Dzięki temu mamy do czynienia z peelingami w najskuteczniejszej postaci, zapewniającymi bezpieczeństwo i widoczne efekty. Oczywiście, rozwój dotyczy również marki FREIHAUT i bIbeautiful, stawiamy na profesjonalne szkolenia dla gabinetów kosmetologicznych, szkół kosmetycznych, ośrodków SPA, uczestniczymy w różnego rodzaju specjalistycznych targach. W najbliższym czasie rozszerzamy swoją działalność o kolejne województwa, podpisujemy umowy z kolejnymi dystrybutorami naszych produktów. Wprowadziliśmy również nowe, innowacyjne urządzenie SHAPEO+, którego nie było jeszcze na świecie. Urządzenie posiada patent Polskiego Urzędu Patentowego, produkcja odbywa się przy współpracy z Akademią Wychowania Fizycznego i Politechniką Wrocławską. Łączy w sobie funkcję masażu próżniowego, impulsu EMS i prądu galwanicznego do zabiegów na twarz i ciało, dodatkowo sterowane jest tabletem.

Proszę opowiedzieć o współpracy firmy z salonami kosmetycznymi?
Tak, jak już wcześniej wspomniałam, nasza współpraca z salonami kosmetycznymi/kosmetologicznymi odbywa się na wszystkich płaszczyznach. To nie tylko sprzedaż jakiegoś urządzenia, kosmetyku czy lakieru hybrydowego. Każda osoba uzyskuje od nas wszelkie informacje dotyczące danego produktu, sprzedaż kombajnu kosmetycznego łączy się z darmowym szkoleniem przeprowadzanym przez naszego szkoleniowca, w przypadku urządzenia SHAPEO+ współpracujemy z panią doktor, która jest współautorką patentu. Ponadto dla stałych i nowych klientów organizujemy treningi, na których przedstawiamy produkty, procedury zabiegowe i nowinki oferowane przez naszą firmę. Nowością jest również nasz autorki pomysł tzw. „Este Salony” jest to prezentacja na naszym fan page’u oraz na stronie internetowej współpracujących z nami gabinetów, które poprzez swoje doświadczenie, stale poszerzaną wiedzę, ofertę zabiegową oraz najwyższą jakość wykonywanych usług zasługują na wyróżnienie oraz promocję.
www.estegroup.pl
www.estesklep.pl
www.shapeoplus.pl

este_biznes_ikona
este_biznes_ikona

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.