Aby przyciągnąć wartościowych przedstawicieli pokolenia Y, wiele firm być może będzie musiało zmienić podejście do pracowników – wynika z badania PwC.
PwC przeprowadziło badanie na grupie blisko 4,8 tys. uczestników konkursu „Grasz o staż”, którego wraz z „Gazetą Wyborczą” jest współorganizatorem. W jego ramach, w tym roku, blisko 200 osób otrzymało płatne staże i praktyki w 100 firmach.
Studentów i absolwentów PwC zapytał o m.in. co jest dla nich najważniejsze w wyborze pierwszego stażu lub pracy, jakie mają oczekiwania wobec firm i jak widzą swoją karierę.
Najważniejsza okazała się możliwość wyspecjalizowania się w konkretnej dziedzinie, zaraz za specjalizacją idzie możliwość ciągłego rozwoju kariery zawodowej.
Dla uczestników „Grasz o staż” ważne lub bardzo ważne były rozmaite formy rozwoju osobistego, przede wszystkim: szkolenia w firmie (blisko 95 proc. badanych uznało je za istotne), możliwość wykonywania różnych zadań (83 proc.), współpraca z doświadczonym opiekunem – coachem lub mentorem (77 proc.) oraz dofinansowanie dalszego kształcenia akademickiego (76 proc.).
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.