SY-24
Julia Nieznalska
22/01/2020

SsangYong Musso: Praktyczny i wytrzymały

Po premierze Musso SsangYong wprowadził obecnie wydłużony model pickupa Musso Grand.

Wchodzący na szybko rozwijający się i wysoce konkurencyjny rynek samochodów SUT (sport utility truck) i pickupów nowe Musso Grand jest niezwykle udanym, wielofunkcyjnym pojazdem reprezentującym tradycyjne wartości SsangYonga – wszechstronne wyposażenie i atrakcyjną cenę.

Po premierze Musso SsangYong wprowadził obecnie wydłużony model pickupa Musso Grand. Zaprojektowany tak, aby przewozić pasażerów komfortowo, a ładunek bezpiecznie, pojazd łączy pięcioosobową kabinę podwójną z o wiele większą powierzchnią ładunkową. Takie połączenie ciężarówki sportowo-użytkowej i samochodu osobowego oznacza, że Musso Grand oferuje styl, osiągi i wygodę kierowcy i jego rodzinie czy współpracownikom, jak również dużą wszechstronność w odniesieniu do zabieranego ładunku.

Musso Grand napędzany jest tym samym silnikiem e-XDi220, który znaleźć można w Rextonie i Musso. Zapewnia on moc maksymalną 181 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 400 Nm w przedziale 1400-2800 obr./min. W zestawie dostępne są dwie skrzynie biegów do wyboru: 6-biegowa ręczna lub 6-biegowa automatyczna AISIN, które zapewniają wyjątkową wydajność i trwałość.

Poziomy wyposażenia są niezwykle wszechstronne i zawierają takie funkcje bezpieczeństwa jak: asystent zmiany pasa ruchu, alarm informujący o prostopadłym ruchu z tyłu oraz wykrywanie martwego punktu – wszystko w celu zapobiegania wypadkom.

Także wewnątrz Musso Grand jest dobrze wyposażony w porównaniu z innymi SUT-ami i pickupami. Dodatkowo kabina zapewnia doskonałą przestrzeń dla ramion i nóg, a fotele obszyte są luksusową i komfortową skórą Nappa. Samochód wyposażony jest również w najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy, który zawiera 9,2-calowy ekran HD, Apple CarPlay, Android Auto, przesyłanie obrazu z telefonu przy pomocy wi-fi oraz łączność Bluetooth.

Styl

Wygląd zewnętrzny

Zewnętrzna stylistyka Musso Grand nadaje pojazdowi śmiałą i muskularną postawę.

Odważna, chromowana linia w poprzek kratki chłodnicy i krzywizna maski zapewniają solidny wygląd i wrażenie siły, a dynamiczne linie charakterystyczne z boku i szczególnie z tyłu dodają samochodowi poczucia mocy i przestronności.

Reflektory HID/halogenowe z zintegrowanymi światłami pozycjonującymi LED i kierunkowskazami zapewniają bardziej wyrafinowany wygląd.

Drzwi zostały zaprojektowane tak, aby ukryć progi wzdłuż dolnej części nadwozia, dzięki czemu pasażerowie wsiadając i wysiadając z samochodu zabezpieczeni są przed zabrudzeniem odzieży, a duże, 20-calowe koła dodatkowo zwiększają rozmiar pojazdu.

Wyjątkowo użyteczna skrzynia ładunkowa liczy 1 262 litrów i jest wystarczająco duża, by pomieścić europalety. Jest również wyposażona w gniazda zasilające 12 V / 120 W oraz haki obrotowe, które pomagają umocować ładunek, taki jak narzędzia, czy sprzęt.

Samochód sprzedawany jest w ośmiu wariantach kolorystycznych.

Wygląd wewnętrzny

Wnętrze nowego Musso Grand oferuje wyrafinowanie oraz nowoczesną atmosferę samochodu osobowego, ale z poczuciem solidności, które współgra z wyglądem zewnętrznym, typowym dla pojazdu użytkowego.

Niezwykle dobrze wyposażony jak na pickupa, Musso Grand ma miękkie skórzane siedzenia pokryte skórą Nappa, które można dostosować do trzech różnych poziomów twardości dla optymalnego komfortu kierowcy i pasażera. Ponadto siedzenia z przodu i z tyłu są ogrzewane, z opcją wentylowanych foteli przednich, dzięki czemu długie podróże stają się przyjemniejsze niezależnie od panującej na zewnątrz temperatury.

Zestaw wskaźników o podwyższonej klarowności z 7-calowym ekranem LCD zapewnia dobrą widoczność i przekazuje kierowcy wszelkie niezbędne informacje. Istnieje możliwość spersonalizowania trybu wyświetlania i efektów wizualnych.

Drugi rząd siedzeń jest przeznaczony dla trzech dorosłych pasażerów. Duża ilość miejsca na nogi i łokcie gwarantuje wygodne podróżowanie.

Wydajność jazdy

Zespół napędowy

W skład układu napędowego nowego Musso Grand wchodzi 2,2-litrowy silnik wysokoprężny turbo produkowany przez SsangYonga, który może pochwalić się 181 KM mocy maksymalnej i 400 Nm momentu obrotowego. Bardzo wydajny, cichy i sprawdzony już silnik e-XDi220 zapewnia progresywne przyspieszenie już od momentu ruszania i wysoki moment obrotowy na niskich obrotach, co jest typowe dla jednostek napędowych SsangYonga.

Do wyboru dostępna jest albo 6-biegowa ręczna, albo 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów Aisin, znana z płynności działania i trwałości.

Rozwiązania zastosowane w napędzie na 4 koła oparte zostały na wieloletnich doświadczeniach SsangYonga w tej dziedzinie. Dla osiągnięcia lepszej wydajności i oszczędności paliwowej w samochodzie zainstalowano dołączany napęd 4×4, w którym napędzane na stałe są koła tylne, zaś przednie zostają w razie potrzeby elektronicznie “dołączone”. Przekazywana im moc dostosowywana jest do warunków terenowych oraz drogowych.

Nowe Musso Grand jest również wyposażony w blokadę mechanizmu różnicowego, zapewniającą lepszą trakcję na stromych i śliskich pochyłościach oraz zwiększoną zdolność holowania.

Poziom redukcji NVH (hałas, wibracje i uciążliwości) nowego Musso Grand jest bardzo wydajny dzięki ośmiu punktom mocowania i poliestrowym (PET) okładzinom wewnątrz błotników, zaś zmniejszenie hałasu od podłoża zwiększa komfort podróży. Wnęka silnika ma również lepsze uszczelnienie poprawiające tłumienie dźwięku, blokowanie kurzu oraz wodoszczelność, zaś zamontowanie większych gumowych uchwytów silnika, pomaga zmniejszyć hałas i wibracje silnika.

Dzięki zastosowaniu czterowarstwowego uszczelnienia zmniejszony został hałas powodowany przez wiatr, a aerodynamiczne wycieraczki zapobiegają hałasowi spowodowanemu opływaniem szyby przez powietrze.

Bezpieczeństwo

Na skutek zastosowania najnowszych technologii i funkcji nowy SsangYong Musso Grand zapewnia doskonałe bezpieczeństwo.

Dzięki konstrukcji ramy typu quad, wykonanej ze stali ultra wytrzymałej na rozciąganie o współczynniku sprężystości 1,5 GPa, samochód charakteryzuje się większą sztywnością niż konkurencyjne modele. 79,2% konstrukcji zostało wykonane ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości, co nie tylko zapewnia znacznie większą wytrzymałość, ale także redukuje wagę pojazdu.

W Musso Grand zastosowano również elementy pochłaniające uderzenia w kierownicy i kolumnie kierownicy, aby zminimalizować obrażenia od zderzenia czołowego. Struktura i materiały zastosowane w przedniej części nadwozia mają służyć poprawie bezpieczeństwa pieszych.

Samochód oferuje poza tym wiele innych systemów bezpieczeństwa, takich jak asystent zmiany pasa jazdy, sygnalizacja poprzecznego ruchu z tyłu i wykrywanie martwego pola, które zmniejszają ryzyko wypadku dzięki zaawansowanemu systemowi ostrzeżeń.

System informacyjno-rozrywkowy i wygoda

Zaawansowany system audio-informacyjny obejmuje radio DAB, Apple CarPlay i Android Auto z funkcją dublowania urządzeń. Wszystkie funkcje, w tym nawigacja, wyświetlane są na ekranie 8,0-calowym lub w rozdzielczości HD na szerokim ekranie o przekątnej 9,2 cala (zależnie od modelu); dostępna jest też nawigacja TomTom.

Zestaw wskaźników o podwyższonej klarowności z 7-calowym ekranem LCD zapewnia dobrą widoczność i wspiera kierowcę, zapewniając mu przydatne informacje, takie jak dane z komputera pokładowego, czy szczegółowe komunikaty z systemu nawigacji satelitarnej. Użytkownik ma do wyboru trzy różne wyświetlacze cyfrowe.

Inne funkcje obejmują automatyczne zamykanie drzwi – blokowanie zamków, kiedy kluczyk oddala się od pojazdu, łatwy dostęp – automatyczną regulację pozycji fotela kierowcy po otwarciu drzwi, dwustrefową w pełni zautomatyzowaną oraz gniazdo zasilania 12V / 120W w strefie ładunkowej.

Z przodu i z tyłu samochodu zamontowane zostały kamery, a najnowszy zestaw elektronicznych urządzeń bezpieczeństwa obejmuje monitorowanie przestrzeni 360° wokół pojazdu.

WYPOSAŻENIE:

MECHANICZNE

  • Silnik wysokoprężny e-XDi 220 2,2 l z filtrem cząstek stałych (CDPF)

  • 6-biegowa manualna skrzynia biegów

  • 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów

  • Dołączany napęd 4WD z możliwością przełączania trybu podczas jazdy

  • Zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu ze sprężynami śrubowymi

  • Zawieszenie piórowe z tyłu

  • Pięciowahaczowe zawieszenie z tyłu ze sprężynami śrubowymi (dostępne w wersji z silnikiem Diesla)

  • Wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu

  • 75-litrowy bak paliwa

UKŁAD KIEROWNICZY

  • Hydrauliczne wspomaganie kierownicy z czujnikiem prędkości

  • Skórzane wykończenie kierownicy

  • Regulacja pochylenia i wysunięcia kierownicy

  • Elektryczna blokada kolumny kierownicy

  • Podgrzewana kierownica

 

KOŁA I OPONY

  • 17-calowe felgi stalowe 235/70

  • 17-calowe felgi aluminiowe 235/70

  • 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 255/60 (dostępne w modelach z zawieszeniem pięciowahaczowym)

18-calowe czarne koła z oponami 255/60 (dostępne w modelach z zawieszeniem pięciowahaczowym)

  • 20-calowe felgi z oponami 255/50 (chromowane wykończenie, dostępne w modelach z zawieszeniem pięciowahaczowym)

FOTELE

  • 8-stopniowa elektryczna regulacja fotela kierowcy

  • 6-stopniowa elektryczna regulacja przedniego fotela pasażera

  • Składane fotele drugiego rzędu ze składanym centralnym podłokietnikiem

  • Podgrzewane fotele z przodu i z tyłu

  • Wentylowane fotele z przodu

  • Regulowane zagłówki w fotelach z przodu

  • Luksusowa tapicerka ze skóry Nappa w kolorze czarnym

  • Luksusowa tapicerka ze skóry Nappa w kolorze brązowym

  • Tapicerka z TPU

  • Tapicerka z tkaniny

WYPOSAŻENIE I WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

  • Zintegrowane reflektory projekcyjne

  • 25-watowe reflektory HID

  • Zewnętrzne lusterka z wbudowanym kierunkowskazem i lampką oświetlającą podłoże

  • Aerodynamiczne wycieraczki przednie

  • Zewnętrzne klamki w kolorze karoserii z ukrytym przyciskiem zamka

  • Progi chroniące przed zabrudzeniem podróżujących

  • Stylizowane relingi dachowe

  • Roleta skrzyni

Światła do jazdy dziennej

  • Zabezpieczenie zamykania szyberdachu

  • Przednie i tylne lampy przeciwmgielne

 

WYPOSAŻENIE I WYGLĄD WEWNĘTRZNY

  • Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami

  • Schowek z przodu dla pasażera z lampą i zamkiem

  • Przenośna popielniczka

  • Klamki wewnętrzne dopasowane kolorem do wnętrza

  • Nakładki ochronne ze stali nierdzewnej na progi w drzwiach z przodu

  • Nakładki ochronne z PVC na progi w drzwiach z tyłu

  • Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów w skrzyni manualnej

WYGODA

  • Elektroniczny tempomat

  • Odmrażacz przednich wycieraczek

  • monochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne

  • Poziomowane reflektory

  • Automatyczna aktywacja reflektorów i wycieraczki z czujnikiem deszczu

  • Zewnętrzne lusterka, elektronicznie regulowane, składane i podgrzewane

  • Redukcja blasku w szybie przedniej

  • Przyciemniane szyby w drzwiach z przodu i z tyłu

  • Bezpieczne domykanie szyb

  • Potrójny sygnał skrętu przy lekkim dotknięciu wskaźnika kierunkowskazu

  • System bezkluczykowego zdalnego otwierania samochodu

  • Haki w skrzyni ładunkowej

  • Wskaźniki o zwiększonej klarowności i komputer pokładowy z 7-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT-LCD

  • Segment wskaźników i komputer pokładowy z 3,5-calowym monochromatycznym wyświetlaczem TFT-LCD

  • System audio MP3 w rozmiarze 2DIN

  • Standardowe radio 8” z obrazem z kamery z tyłu

  • Zestaw nawigacyjny HD 9,2” z obrazem z kamery z tyłu (tylko w UE)

  • System parkowania z 3-wymiarowym monitoringiem otoczenia 360° (AVM)

  • Cztery głośniki / sześć głośników

  • Porty USB i Aux

  • Zestaw bezprzewodowy Bluetooth

  • Przyciski systemu audio umieszczone na kierownicy

  • Łączność (Apple CarPlay i Google Android Auto)

  • Asystent parkowania z przodu i z tyłu

  • Podwójny inteligentny kluczyk

  • Gniazdko 12 V w skrzyni ładunkowej

BEZPIECZEŃSTWO

  • Wykrywanie martwego punktu

  • Sygnalizacja prostopadłego ruchu z tyłu

  • Asystent zmiany pasa ruchu

  • Konstrukcja ze stali o wysokiej wytrzymałości

  • Ultra wytrzymała rama typu quad zwiększająca wytrzymałość i redukująca wibracje oraz hałas

  • Boczne belki przeciwuderzeniowe chroniące przed skutkami kolizji bocznych

  • Elektroniczny program stabilizacji z systemem kontroli trakcji, kontrolą zjazdu ze wzniesienia, aktywną ochroną przed dachowaniem i sygnałem awaryjnego hamowania

  • Alarm informujący o pojeździe z przodu

  • System hamowania awaryjnego (ABS) i elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD) dla tylnych tarcz hamulcowych

  • Autonomiczne hamowanie awaryjne

  • Poduszki powietrzne z przodu dla kierowcy i pasażera

  • Boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu

  • Kurtyny powietrzne z przodu i dla pasażerów z tyłu

  • Pasy bezpieczeństwa z przodu z ogranicznikami obciążenia i napinaczami

  • Blokada poduszki powietrznej dla pasażera z przodu

  • Sygnał dźwiękowy przypominający o konieczności zapięcia pasów w fotelach z przodu

  • Mocowanie fotelika dla dziecka

  • Blokada zamków drzwi dla ochrony dzieci

  • Automatyczna blokada zamków drzwi podczas jazdy

  • System monitorowania ciśnienia w oponach

  • Widoczny numer VIN

 

KLIMATYZACJA

  • System automatycznej klimatyzacji z przodu (dwustrefowy)

  • System klimatyzacji z ręcznym sterowaniem z przodu

  • System kontroli jakości powietrza w kabinie

  • Nawiewniki tylne

* Zużycie paliwa może się różnić z uwagi na warunki drogowe i technikę jazdy.

* Dane techniczne mogą się nieznacznie różnić ze względu na regionalne wymogi certyfikacji I specyfikacji sprzedażowe.

* Uwaga: Wszystkie informację będą potwierdzone w momencie wprowadzenia do sprzedaży.

SY-24
SY-24

Komentarze Dodaj komentarz (3)

  1. Kolorowa 22/01/2020 15:32

    CytujSkomentuj

    No takie wielkie auto to robi wrazenie, musze przyznac.
    Pewnie paliwo to tam leci ale no cos za cos.
    Wyglada bardzo dostojnie i napewno jest wygodne.

  2. aleksandra 23/01/2020 17:14

    CytujSkomentuj

    Strasznie duże to auto. Takim to bym sobie chyba nie poradziła na początku i wrazie awarii ciężko widzę zmianę koła samemu. Pewnie kwestia przyzwyczajenia taki ogromny samochód. Ale moc i bajera jest, nie przeczę.

  3. Dagmara 24/01/2020 22:21

    CytujSkomentuj

    Widziałam ten samochód na żywo i serio, robi robotę ;) . Kopyto też ma. A że pali dużo no to tak już jest z dużymi autami. Ale do tego jest bardzo wygodny i dobrze się jeździ.

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.